Додаток №2 до Положення
про взаємодію судів із засобами масової інформації журналістами та громадськими організаціями
Рекомендації щодо спілкування з журналістами та представниками громадських організацій
Основні принципи спілкування з журналістами та представниками громадських організацій:
- Не бійтесь журналістів, представників громадських організацій – вони теж ЛЮДИ J
- Журналісти, представники громадських організацій просто намагаються ПРАВИЛЬНО ЗРОЗУМІТИ інформацію
- Суди МОЖУТЬ будувати ДОБРІ стосунки зі ЗМІ
- У них Є ПРАВО ІНФОРМУВАТИ громадськість
Пам’ятайте! Недомовленість і закритість породжують чутки і домисли
Окремі поради при спілкуванні з журналістами та представниками громадських організацій:
Що необхідно робити |
Чого робити НЕ можна |
Найважливішу інформацію озвучуйте на початку
|
«По-приятельськи» спілкуватися з журналістами, представниками громадських організацій. Фраза «не для друку» не діє. Пам’ятайте: все, що Ви скажете журналісту, може бути використано в публікації
|
Намагайтесь говорити чітко і лаконічно, адже, скоріш за все, з Вашого інтерв’ю візьмуть лише кілька фраз
|
Ні за яких умов не повідомляйте ті факти, які не хочете повідомляти
|
Завжди говоріть правду
|
Не уникайте відповіді на питання. Пообіцяйте уточнити інформацію і повідомити її пізніше
|
Будьте доброзичливими до представників ЗМІ та громадських організацій
|
Не кажіть слова «Без коментарів». Краще зайвий раз нагадати журналістам, представникам громадських організацій, що «законодавство не дозволяє Вам коментувати судове рішення або висловлювати оціночні судження щодо політичної ситуації в країні»… |
Обережно вибирайте висловлювання. Ваше «міцне слівце» завтра може опинитися на перших шпальтах |
Не сперечайтеся з журналістом, представниками громадських організацій. Ви можете виграти в спорі, але публікації готуватиме він і в підсумку Ви все одно програєте
|
Озбройтесь гумором. Якщо мета журналіста, представника громадської організації – просто викликати скандал, гумор працює краще за погрози та сварки |
Не повторюйте слова журналіста, представника громадської організації з якими Ви не згодні! Є відомий прийом, який дозволяє вкласти у Ваші вуста ті слова, які Ви зовсім не збиралися говорити |
Завжди слідкуйте за своїми словами, поведінкою та зовнішнім виглядом у присутності журналістів, представників громадських організацій |
Не переходьте на особистості. Якщо журналіст виявився непрофесійним, краще дати свої розумні відповіді на його дурні запитання |
За потреби і за можливості переадресуйте журналіста, представника громадської організації до прес-служби суду |
Не піддавайтесь на провокацію |